Když děláte takovou skvělou akci, jakou je LŠMU po dvanácté, je zcela normální, že přemýšlíte, jak ji udělat jinak, nově a nezůstat ve stereotypu. Změna hotelu a místa po 10 letech v rámci loňského ročníku určitě LŠMU oživila a na základě zpětné vazby jsme ještě udělali pár menších změn – vybrali jsme sály, které jsou ještě blíž sobě a také všichni účastníci byli ubytovaní v jedné budově, takže o networking bylo pořádně postaráno. Zajímavostí bylo, že cca polovina účastníků byla na LŠMU naprostými nováčky, což před organizátory stavělo velkou výzvu a zároveň příležitost a na základě jejich ohlasů na konci akce nutno podotknout, že cíl byl naplněn 🙂
Jako obvykle jsme začali v neděli večer základními organizačními informacemi, první společnou večeří a především všemi oblíbeným icebreakerem. Každý účastník dostal asi malou LEGO kačenku (rozloženou) a měl ji sestavit. Následně najít tým lidí se stejně vypadajícím výsledkem a nakonec postavit v rámci týmu z malých kačenek jednu velkou. Účastníci dostali možnost se tak hned první den seznámit a někteří toho hned využili (a to je dobře).
Pondělí již bylo v duchu vzdělávání. A nejenom pondělí, ale celý týden. Vždyť pro účastníky bylo připraveno 62 workshopů a přednášek, ze kterých si mohli vybírat. První den byl jako vždy i trochu srovnávací z pohledu znalostí. Každý pochopitelně přijel s trošku jinou úrovní, a tak jsme si mj. vysvětlili vše od základů. Ale už jsme střihali i školní video, dělali datové analýzy, programovali robotické hračky nebo moderně spravovali školní zařízení.
V úterý nás přijela navštívit Dášeňka – robotický pes budoucnosti, kterého v ČR jen tak nikdo neviděl. Kdo chtěl, strávil dopoledne ve virtuální realitě nebo 3D tiskem a odpoledne pak bylo věnované stavebnicím LEGO a jejich využití na základních školách.
Středa – sdílet zkušenosti je třeba, a tak se role prohodily. Účastníci na Burze nápadů sdíleli své zkušenosti a inspirace ze svých škol a dělili se o své příběhy. A protože třetí den je kritický, odpoledne měli účastníci volno a rozjeli se do blízkého i dalekého okolí Bílých Karpat, přehrady či na Žítkovou. A jak to každou středu na LŠMU bývá, čekal večer na účastníky oheň, buřty, kytary, zpěv,…
Čtvrteční dopoledne bylo věnováno partnerským řešením ale i stop-motion animacím. Ve čtvrtek se dělaly i hologramy, únikové hry v PowerPointu a na řadu přišly i drony. Jak je vidět, témata na LŠMU jsou opravdu pestrá!
Nosným tématem pátku byl letos Minecraft. Ukazovalo se využití v nové informatice, programovalo se, stavěly se modely školy, využíval se Minecraft i v neinformatických předmětech…ale těch témat bylo mnohem více. Pro mnohé účastníky bylo překvapením, co všechno současné aplikace Office umí a jak je možné je využít napříč předměty. Odpoledne pak měli účastníci možnost hlasovat pro opakovaní vybraných workshopů a večer (a v noci) na účastníky čekal závěrečný galavečer, tentokrát pod UV lampami.
I 12. ročník byl v mnohém jedinečný – díky nové informatice, různým robotům, LEGO stavebnicím, ještě většímu zapojení účastníků – to vše z něj udělalo nezapomenutelný zážitek pro všechny.