Úvodní den byl jako vždy lehce seznamovací a pro účastníky LŠMU byla připravena stopovačka s QR kódy okolo luhačovické přehrady,bohužel tomu počasí v neděli úplně nepřálo, a tak se musela o pár dní odložit…Asi nikoho nepřekvapí, že jedním z hlavních témat byla umělá inteligence ale nejen ve formě chatbota. A i úvodní přednáška celé LŠMU 2023 se nesla v tomto duchu. 

V pondělí už začala LŠMU naplno ve třech sálech a každý si v dle programu v Teams mohl vybrat dle svého uvážení. Začátečníci siujasnili základní pojmy v oblasti cloudu, někteří se vrhli rovnou na tvorbu aplikací v PowerApps metodou low-code/no-code nebo správě školních zařízení v Intune. Pondělní večer byl pak věnovaný opět AI, tentokrát v podobě přednášky od Evy Nečasové z AI Dětem. A protože jak pro správce školních sítí, tak učitele nebo i vedení školy by bezpečnost měla být tématem číslo jedna, podívali jsme se i trochu na hacking školní sítě a jak se proti němu bránit. 


Úterý bylo opět plné praktických workshopů, a tak si účastníci mohli vyzkoušet tvorbu animace, vytvářet správně a moderně školní videa a úterý bylo také plné kostiček a to v podobě workshopů na Lego Spike.

Středa je v rámci LŠMU vždy trochu speciální den – dopoledne probíhají burzy nápadů, kdy si účastníci formou krátkých, desetiminutových bloků představují vlastní “vychytávky” ze škol, co se jim osvědčilo a co naopak ne, aby cestu implementace nějaké technologie nemusel někdo vyšlapávat opakovaně za něj. Třetí den školních akcí by vždy měl být odpočinkový, proto po brzkém obědě se účastníci rozjeli do blízkého či dalekého okolí poznávat krásně prostředí Bílých Karpat nebo Slovenska. A středeční večer pak patřil společnému ohni, opékání něčeho dobrého a počátečním sledování padajících Perseid. Ostatně ty už jsou takovou nedílnou součástí víceméně všech ročníků LŠMU.

Na čtvrteční dopoledne pak přijeli představit svá řešení partneři LŠMU 2024 a tak byla řeč o mobilních učebnách, jejich správě,pořízení i nabíjení. Povídali jsme si o Vzdělávání 4.0 a posunuli využití chatbota v roli učitele opět o něco dále. Ve čtvrtek jsme si také ukazovali, jak vytvářet únikové hry, jak na zabezpečení školy, hybridní výuku nebo revizi RVP a micro:bit.

Pátek je věnovaný tradičně hraní. Ale tomu vzdělávacímu a tak byla řeč o Minecraft a jeho speciální školní edici Education. Ukázali jsme si, jak postavit v Minecraftu školu, jak využívat Minecraft v nové informatice, či jak pomocí něj programovat na základní i střední škole. Protože dost často od účastníků LŠMU byla zpětná vazba, že by chtěli být na dvou paralelních workshopech najednou (což zatím úplně nejde), bylo spuštěno hlasování o opakování 3 workshopů a tentokrát to vyhrály Únikové hry v PowerPointu, tvorba obrázků pomocí AI v Bing Image Creatoru a Úvod do datové analýzy v PowerBI.

Celý intenzivní týden byl pak zakončen již tradičně galavečerem, který se tentokrát nesl v olympijském/sportovním stylu a klobou kdolů před stylistickými úpravami některých účastníků.